• Voor 16:30 besteld, morgen geleverd!
  • Leverbaar uit eigen voorraad
  • Niet goed, geld terug garantie
  • FSC® gecertificeerd
  • Bereikbaar voor vragen en advies

Hoe kan ik mijn verzenddoos laten bedrukken?


Wilt u meer dan een simpele bruine doos om uw artikelen in te verzenden? Dat snappen we. Op deze manier valt uw product zelfs verpakt op, met een uitstraling die naadloos aansluit op uw merk. In dit artikel leest u hoe dit werkt, en geven we tips voor een optimale uitvoering. Zo komt uw pakketje niet alleen veilig en op tijd aan, maar is het ook een visitekaartje voor uw bedrijf. Leer hoe u op een betaalbare manier uw merkidentiteit kunt versterken en uw klanten een gedenkwaardige unboxing-ervaring geeft.

Instructie voor gepersonaliseerde verzenddozen. 

Het laten ontwerpen en bedrukken van verzenddozen willen we graag simpel houden, en toegankelijk maken voor iedereen die op relatief grote schaal wilt verzenden. Of u nu een startende ondernemer bent in de e-commerce of uw bestaande merkidentiteit naar het volgende niveau wilt tillen. In deze instructie krijgt u een simpele route om uw verzenddozen de ‘look-and-feel’ te geven die uw producten verdienen. 

1. Kies het juiste materiaal en formaat voor uw verzenddozen 

Waarschijnlijk zijn uw producten al gemeten en gewogen, om te weten welk formaat en materiaal dozen u gaat kiezen. Mocht u dit nog niet gedaan hebben, kunt u in dit artikel hier meer over lezen. Zorg ervoor dat u altijd een proefexemplaar ontvangt, alvorens u op grote schaal de dozen laat maken. 

2. Laat je verzenddoos aansluiten op uw merkidentiteit 

Voordat u begint met het bestellen van gepersonaliseerde verzenddozen, is het natuurlijk belangrijk dat u al een huisstijl ontwerp hebt. Onder een huisstijl verstaan we onder andere een representatief logo, een vast kleurenpalet en vaste lettertypes voor teksten voor op een verzenddoos. Als u dit nog niet hebt adviseren we dit zelf te doen, of uit te besteden aan een professional.

Houd het ontwerp eenvoudig maar toch onderscheidend, zodat het in één oogopslag duidelijk is dat het om uw merk gaat. U kunt eventueel ook denken aan een unieke unboxing-ervaring. Door bijvoorbeeld informatie over uw bedrijf/ producten toe te voegen aan de inhoud, of wellicht een unieke manier waarop de doos open gaat. Het doel is om een gedenkwaardige indruk achter te laten bij de eindgebruiker. Om dit te testen zou u eventueel vrienden of kennissen kunnen vragen feedback te geven op de ‘unboxing experience’. Op basis hiervan maakt u aanpassingen, en is het eindproduct een geweldige doos! 


3. Werk samen met een betrouwbare partner voor bedrukte verzenddozen. 

Het is super belangrijk dat u een ervaren partner zoekt voor het bedrukken van verzenddozen. Ga het gesprek aan over uw ontwerp en specifieke wensen. Vaak werken er experts in de organisatie, die soms nog beter weten dan uzelf wat u wilt. 

In samenwerking met HODI Verpakkingsmaterialen B.V. kunt u uw verzendproces optimaliseren en tegelijkertijd uw merk versterken. Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden van het bedrukken van verzenddozen te bespreken en de eerste stappen te zetten om uw pakketten herkenbaar en professioneel te maken. Onze experts staan klaar om u te begeleiden bij elke stap van het proces en om aan al uw specifieke eisen te voldoen. Verbeter uw merk en maak indruk op uw klanten met bedrukte 
verzenddozen van HODI Verpakkingsmaterialen B.V.